Ośrodek WCRS Aquasfera powiadomił, że w związku z wykryciem bakterii z rodzaju Legionella w natryskach dostępna jest tylko zimna woda. Ośrodek informuje, że powyższa sytuacja nie dotyczy wody w części basenowej, a wyłącznie wody w natryskach, znajdujących się w szatniach.
Niezwłocznie po otrzymaniu informacji z Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olsztynie podjęto działania zmierzające do redukcji liczby bakterii, włącznie z czyszczeniem i dezynfekcją instalacji wodociągowej oraz zlecono ponowne badanie próbek wody. Po uzyskaniu pozytywnych wyników badań wody komunikat zostanie zaktualizowany.
Bakteria Legionella na basenie w Olsztynie: dezynfekcja wody i trudności technologiczne
Dezynfekcja ciepłej wody użytkowej, stosowanej w natryskach i prysznicach, wymaga szczególnej uwagi i wiąże się z licznymi wyzwaniami technologicznymi. Woda w prysznicach basenowych jest mieszana do określonej temperatury, co utrudnia przeprowadzenie dezynfekcji termicznej. Taka metoda jest możliwa jedynie po dezaktywacji automatycznego systemu mieszania wody.
Automatyzacja systemów natryskowych utrudnia również przeprowadzenie dezynfekcji szokowej. Dezynfekcja szokowa, oprócz zwiększonego dozowania środka biobójczego, wymaga dużego odpuszczenia wody. Wyłączniki czasowe utrudniają wymuszenie przepływu wody.
Jak zadbać o bezpieczeństwo użytkowników i standard higieny?
Problemy związane z zanieczyszczeniami mikrobiologicznymi mogą negatywnie wpłynąć na postrzeganie obiektu przez klientów, nawet po ich usunięciu. Aby zapewnić bezpieczeństwo użytkowników, kluczowe jest wdrożenie skutecznych metod dezynfekcji, takich jak zastosowanie dwutlenku chloru. Ponadto utrzymanie wysokiego standardu higieny wymaga systematycznego monitorowania jakości wody. Dzięki temu można nie tylko zagwarantować satysfakcję klientów, ale także budować pozytywny wizerunek obiektu.
Ośrodek WCRS Aquasfera przeprasza za wszelkie utrudnienia i zapewnia, że dokładane są wszelkie starania, aby jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność natrysków.